ADVENT: KAŽDÝ DEN JEDNO PŘEKVAPENÍ


Adventní pohoda
IDEÁLNÍ ADVENT?  KNÍŽKA, NĚCO DOBRÉHO A NOHY V TEPLE (image: weheartit.com)

21/11/2015   Přiznám se, že kdybych nezačala psát tenhle blog, asi by se u nás opakovala stejná situace s adventním kalendářem jako několik let zpátky: nejdříve brainstorming, jak kalendář pojmout, potom nákup surovin a příprava materiálu, pak samotná několikahodinová výroba a ve finále...možná drobné nadšení mých dětí (ano, DĚTI UMĚJÍ BÝT NĚKDY PĚKNĚ KRUTÉ, a to i ke svým vlastním rodičům:-)

Letošní rok je ale v naší rodině tak trochu všechno jinak, takže i adventní čas doslova vybízí ke změně! Něco mě právě při psaní tohoto příspěvku napadlo! Ale vydržte, o tom až za chvíli...Vezmeme to pěkně od začátku:



Účel adventních kalendářů je jasný: zpříjemnit si dobu čekání od 1. prosince do Štědrého dne. Zatímco dnes ve 24 okýnkách nacházíme většinou "něco, co často jen připomíná čokoládu", dříve bývaly adventní kalendáře mnohem nápaditější. A ne zřídka se stávaly úplnými uměleckými díly. Zobrazovaly nejčastěji liturgické výjevy z Bible nebo měly podobu vesnic a měst, kde lidé žili. V nich pak bylo důmyslně schováno 24 okýnek s nějakou drobnou sladkostí. Vedle laskomin jste tam ale mohli najít třeba i citáty, básničky, obrázky a jiná nejedlá překvapení. Hm...

A protože malé děti potěší prakticky cokoli sladkého, co v okýnkách najdou, nemusíme si pro letošek situaci zbytečně komplikovat. Abyste rozuměli: každoročně totiž dětem připravuju netradiční adventní kalendář, do kterého něco napeču či vyrobím, aby nejedly ty prefabrikáty plné cukru a tuku potažené obrázkem Santa Clause, v lepším případě Krtečkem. A tak jsem letos opět přemýšlela a přemýšlela... Jenže na první adventní neděli nám bohužel připadlo velké stěhování z hlavního města a blížící se termín porodu už je na mě taky znát. A ve chvíli, kdy jsem celou "krizovou" situaci ohledně vlastnoručně vyrobeného kalendáře probírala se svým manželem a on s vyděšeným výrazem prohlásil "ale když já na stroji šít neumím", došlo mi, že tudy cesta nevede!

DĚTEM TEDY KOUPÍME KVALITNÍ ČOKOLÁDOVÝ KALENDÁŘ, ať si jednou za rok doplní hladinu cukru v krvi, a já obrátím svou pozornost jinam. A to na přípravu adventního kalendáře, který budeme na střídačku otvírat s manželem my. Došlo mi totiž, že kvůli dětem jsme schopni až do noci malovat, šít a vystřihovat, svému milovanému partnerovi ale tak maximálně vyžehlíme jeho košile. Že už jste zvědaví?

Takže, ZATÍMCO KVŮLI KOUSKU ČOKOLÁDY, BYŤ TŘEBA TÉ BELGICKÉ, BYCH ROZHODNĚ RÁNO S NADŠENÍM Z POSTELE NEVYLEZLA, KVŮLI NĚJAKÉMU JINÉMU ORIGINÁLNÍMU PŘEKVAPENÍ ANO. Vyrobím tedy kalendář, do kterého na každý den umístíme papírky obsahující různé nápady, jak toho druhého potěšit, nebo nějaké přísliby drobných dárků či zážitků;-) Já jich vymyslím a napíšu 12 a můj manžel zrovna tak. Nastřídačku je pak vložím do 24 okýnek (papírového stromečku, který jsme koupili už loni:-) a budeme se střídat v jejich otvírání. Tak.

FANTAZII SE MEZE...NO VŽDYŤ TO ZNÁTE (image: weheartit.com)


Nevím proč, ale už teď se na to strašně těším a jsem vážně zvědavá, co tam najdu. A něco mi říká, že to čekání na Ježíška bude letos dost zajímavé a každý den se navzájem  potěšíme něčím milým, vtipným nebo originálním. A něco mi taky už říká, že jste právě dostali nápad, a ne jeden! Takže hurá na to! Fantazii se meze...;-)))))

Ale abychom ty "chudáky" děti úplně nezanedbali, udělala jsem si menší "research" na internetu a podělím se s vámi o TIPY ze sítě Pinterest, JAK MŮŽETE VÁŠ ADVENTNÍ KALENDÁŘ POŘÁDNĚ VYŠPERKOVAT. A kdo nechce nebo nemůže (tak jako já), vytáhne peněženku a PROSTĚ HO KOUPÍ. V dnešní době neomezených možností je totiž opravdu z čeho vybírat. Takže se nemusíte bát, že vám nezbude než koupit toho Santu s nekvalitní parodií na čokoládu.

Mixit adventní kalendář
(image: mixit.cz)



MÜSLI ADVENTNÍ KALENDÁŘ TROCHU JINAK aneb zdravé mlsání - nabízí můj oblíbený Mixit. Kalendář je plný müsli, ovoce do kapsy a směsí na ranní kaši. Ideální varianta kvalitních a "inteligentních" sladkostí pro děti i dospělé.








(image: agatinsvet.cz)












KOUZELNÝ ADVENTNÍ KALENDÁŘ S BÁSNIČKAMI, PÍSNIČKAMI A VÁNOČNÍMI PŘÍBĚHY - prodává na svém e-shopu můj nejoblíbenější obchod s edukativními hračkami pro děti Agátin svět.  
Podpis Veronika





Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za váš komentář